Μια βραδιά γεμάτη συναίσθημα και έντονες συγκινήσεις έζησαν όσοι βρέθηκαν στη Θήβα, όπου η Χάρις Αλεξίου έκανε μια σπάνια μουσική εμφάνιση, έξι χρόνια μετά την ανακοίνωση της αποχώρησής της από το τραγούδι λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπισε με τη φωνή της.
Η σπουδαία ερμηνεύτρια βρέθηκε στην πόλη με αφορμή την ονοματοδοσία του Δημοτικού Ωδείου Θήβας σε «Χάρις Αλεξίου», μια τιμητική διάκριση που αναγνωρίζει την τεράστια προσφορά της στο ελληνικό τραγούδι και τον πολιτισμό. Η παρουσία της και μόνο ήταν αρκετή για να προκαλέσει συγκίνηση, όμως η στιγμή που ακούστηκε ξανά η φωνή της συγκλόνισε το κοινό, το οποίο την αποθέωσε με παρατεταμένο χειροκρότημα.

Η επιστροφή αυτή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς τις εξομολογήσεις που είχε κάνει τα τελευταία χρόνια για τη δύσκολη απόφαση να σταματήσει να τραγουδά. Η ίδια είχε μιλήσει ανοιχτά για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε στη φωνή της, αποκαλύπτοντας ότι τα πρώτα σημάδια είχαν εμφανιστεί ήδη από την περίοδο του «Χειρόγραφου».
«Στο “Χειρόγραφο” υπήρχε ήδη το πρόβλημα. Ήταν το τελευταίο μιούζικαλ που έκανα. Όταν με κάλεσε ο Θάνος Μικρούτσικος στους Βράχους, του είπα: “Δεν τραγουδάω πια, Θάνο μου, αλλά θα είμαι εκεί για σένα”. Πήρα λίγο θάρρος, μετά συνεργάστηκα με τον Ξαρχάκο και ύστερα πήρα την οριστική απόφαση. Ότι δεν σου αξίζει να συνεχίσεις», είχε εξομολογηθεί.

Η ίδια δεν έκρυψε ποτέ το πόσο δύσκολη ήταν αυτή η επιλογή, παραδεχόμενη ότι χρειάστηκε να πενθήσει ένα κομμάτι της ζωής της που την συνόδευε επί δεκαετίες.
«Δεν ήταν κάτι απλό, βεβαίως και το πένθησα», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά, περιγράφοντας τη συναισθηματική φόρτιση που συνόδευσε το τέλος μιας τεράστιας καλλιτεχνικής διαδρομής ως ερμηνεύτρια.
Ακόμη πιο συγκλονιστική ήταν η παραδοχή της όταν αναφέρθηκε στη σχέση της με τη φωνή της και στον τρόπο που αντιμετώπισε τη φυσική φθορά του χρόνου.
«Μπορεί κι εγώ να τη σαμποτάρισα τη φωνή μου. Όταν κατάλαβα ότι δεν αποδίδει πια, ίσως της έσκαψα λίγο παραπάνω το έδαφος. Αρνήθηκα να κάνω μαθήματα, αλλά είπα πως ας πάρει μια φυσική φθορά όπως υπάρχει σε όλα τα πράγματα. Σεβάσου αυτό που έχεις κάνει μέχρι τώρα», είχε πει με απόλυτη ειλικρίνεια.
Παράλληλα, αποκάλυψε ότι έχει επιλέξει να κρατήσει αποστάσεις ακόμη και από τη δημιουργία νέων τραγουδιών, καθώς η διαδικασία της σύνθεσης ξυπνά μέσα της την ανάγκη της ερμηνείας.

«Όχι, δεν γράφω πια. Όταν και αν γράψω, θα έχει περάσει κάποιος χρόνος μέχρι τότε. Γιατί αυτόματα όταν γράψω ένα τραγούδι, μου βγαίνει να το τραγουδήσω. Άστο», είχε αναφέρει.
Η εμφάνισή της στη Θήβα απέδειξε για ακόμη μία φορά τη βαθιά σύνδεση που διατηρεί με το κοινό της. Ακόμη κι αν έχει απομακρυνθεί από τις πίστες και τις συναυλίες, η Χάρις Αλεξίου εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο αγαπημένες και εμβληματικές μορφές του ελληνικού τραγουδιού, με κάθε δημόσια παρουσία της να μετατρέπεται σε ένα ξεχωριστό γεγονός γεμάτο συγκίνηση και νοσταλγία.










